Darwin city!

Jag holl ut i 3 och en halv dag, sen akte vi fran farmen. Att jobba i 1000 gradig varme var tydligen ingenting for mig. Haha, som pappa sager kommer jag skratta gott at detta nar jag sitter i min lyxvilla, badar jacuzzi och dricker crystal!

Men mangos ar gott iallafall!
Vi har iallafall bott i Darwin city nu i ca en vecka och jag har klagat pa denna staden sen jag kom hit, for det ar inte en lika stor stad som t.ex. Sydney och vi har gatt pa samma gata nu i en vecka och satt samma saker.

I lordags bestamde vi oss for att enda ga ut och testa pa nattlivet (trotts att jag inte ville, haha) och kom hem efter en kvall helt bortom min forvantan.

Vi traffade nagra riktigt sjysta aussis som tyckte vi skulle ga pa en nattklubb som hette Discovery sa dem visade oss vagen dit, sjalv var jag vaaaldigt skeptisk hela vagen dit.. Typiskt mig va?

Och nar vi val var inne blev jag typ, stum. Utsidan pa Discovery ser ut som en trakig liten pub, men under den fanns den storsta nattklubben jag nagonsin vart inne pa, fytusan. Jag blev helt chockad, haha. Dar fick jag ata upp allt jag klagat pa om denna staden. Har aldrig vart pa ett roligare och storre stalle och dar va hur mycket folk som helst, helt galet! Nu vet man iallafall var alla manniskor i Darwin gommer sig! hahaha!

Sa nu tycker jag det ar myyycket mer okej att stanna har, vilket vi ska gora iallafall en vecka till. Vi vantar pa att fa jobb, vi har sokt jobb namligen hos ett foretag som arbetar med att ge ungdomar jobb, andra foretag ringer till detta foretaget och soker arbetare. Jag har kanske ett cafe jobb pa gang, far se hur det blir med det. Hittar vi ingenting har sa drar vi till Melbourne dar vi ska fira jul och nyar.

Hela staden ar redan julpyntad och det kanns hur mysko som helst, 35 gradig varme och julgran? I min lilla svenska hjarna gar det inte ihop nagonstans! Och vad ska jag gora den 24e utan kalle anka och julklappar??
Ligga och sola pa stranden kanske? hehe!


aja, see ya lata!


                                  
              Detta ar typ bara en fjardedel av nattklubben, hur kul som helst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0