Destination unknown!

Jag har sokt jobb, jobb jobb och tusen jobb. Anledningen? Jag har trottnat pa att vara bosatt i en party/holiday stad, som for ovrigt ar en super underbar stad om man ska pa semester en vecka eller tva! Men jag e ju som jag ar och det maste handa nya saker hela tiden. Vi bestamde oss for att vi ville prova pa fruktplockning och som vanligt trodde jag att det skulle bli en latt match for oss! Men jag har nog ring sadar 10000 nummer, eller ngt och upprepat "Hi, my name is Sanne and I just wonder if you have any fruit picking work available???!!!!!!!!!!!!!!!"
 Men nu har vi nog fatt napp, det roliga ar att staden vi ska till heter Darwin och ligger i Northern Territory som ligger ca 4 timmars flygresa harifran och langst upp i landet! Dar ar just nu tropisk varme, alltsa jatte jatte varmt! Antar att jag kommer vilja rymma hem efter forsta jobbdagen men nu ar det dags for mig att borja jobba, pa allvar! Lara mig ett och annat, att man faktiskt maste kampa for sina pengar! Vi kommer tjana cirka 13 000 goa laxar pa 4 veckor, och tanken av det gor ju det hela lite mer vart!
Dessutom kommer vi antligen att fa traffa djur och fa se tropiska regnskogar, vilket jag langtat efter enda sen jag var yngre och pa nagot konstigt satt hamnade framfor discovery channel! Eller nar man skrev om alla jordens klimat sa var den tropiska regnskogen det man mest ville besoka.
Men da aterstar den stora fragan!
Hur i hela fridens namn ska jag, Sanne, klara av alla insekter, ormar och det mest skrackfulla av allt, alla spindlar?
FY, men jag har bestamt att min radsla for dessa djur inte ska fa stoppa mig att upptacka saker, aven om jag kommer kissa pa mig varje gang jag stoter pa ngt! Jag kommer nog bli ganska hes av allt skrikande, HAHA sager bara en sak!
I min grupp skall det vara tvang pa horselskydd!

For ovring ska Sara fa nagra rader i min blogg.
Sen sara har kommit hit har hon blivit av med sitt
visa kort, blivit bestulen pa sin Mac dator, hennes kamera har gatt sonder, mobilen som hon laste upp for flera pengar funkar knappt och till slut blev hon sa trott pa all otur att hon satte pa sig en lyckoamulett, som hon nu ocksa har tappat!
Men som hon sager "Om man tappar nagot sa betyder det att man inte behover det"! Sa nagonstans har nog Sara tur och haha jag tycker jatte synd om henne som rakar ut for sa mycket, men enda sa tar hon det som en kvinna och forvandlar allt negativt till positivt!

Sara ska aka ut pa road trip med sitt jobb och jag kommer sakna henne men vi traffas snart igen sen ar vi valdigt redo for Sensation white pa nyar.

Jag kommer nog inte fira julafton detta aret, forsta gangen.
Mamma eller pappa, ni maste skicka kalle anka till mig, det gar inte annars. Jag kan inte bryta den trenden! haha!


Forovrigt sa har jag hem langtan, fortfarande! Inte ens nar alla sager att jag ar knapp i huvudet som vill hem till ett iskallt ikea land far jag mindre hemlangtan! Men det ar ju alla mina underbara kompisar och min underbara samt knappa familj som jag saknar! Hoppas ni alla finns kvar nar jag kommer hem!

Nu are slut tjatat!
Hoppas ni har det bra, tanker pa er!
PUSS!



(bilderna lag pa denna datorn, icke jag som tagit dem! Men de ar fran Surfers!)

Kommentarer
Postat av: Erik ^_^

sanne bärplockaren, fan vad nice ^^ hoppas det är lika varmt som det låter med tropisk hetta, skulle behövt lite sånt här <.< knappt så man vill gå ut ;p lite bummer på Saras otur alltså, ni har inte krossat en spegel va? ;p



saknar dig ditt yrväder! go wild down there! <:

2008-11-07 @ 14:28:01
Postat av: Lotti

Hoppas ni har det bra där nere och lycka till med ditt bärplockade gumman... märks riktigt mkt att ni e borta nu ingen sån super glad tjej man springer på när man är ute längre skanar det riktigt mkt nu faktist

2008-11-08 @ 16:13:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0