Kan man?

Kan man forena nytta med noje kan man val forena skolarbete med noje, eller?
Mitt blogg skrivande ska utvecklas och jag ska skriva mycket mer fakta. Min blogg ska inga i mitt projektarbete, som ska handla om min resa till australien, den ska liksom bli som en sorts guide for andra ungdomar som vill gora samma sak som jag gor, backpacka i Aussi. Men jag kommer sjalvklart att skriva allt vad jag gor eftersom att jag vill att ni ska folja vad jag gor och vart jag haller hus. Jag kommer ocksa att andra lite gamla inlagg nar jag far tid, det mesta jag kommer andra ar fakta om stallena jag vart pa och vad det kostat och tips osv.

Nar vi borjar jobba i Darwin pa Tisdag kommer jag bara att kunna vara pa internet en gang i veckan, eftersom att vi ska bo ute pa en farm i bushen (med alla spindlar) sa kommer vi inte vara nara nagon storstad direkt. Hur ska jag klara mig? Utan internet? AAAAH. Och min laptop har lagt av totalt, lyckat! Nar jag antligen fick hit den sa funkar den inte. Far leta upp ett china town, asiaterna ar duktiga pa teknik, och framfor allt billiga!  Viktigt eftersom att ekonomi blivit lite av ett viktigare amne for mig!

Sa som jag hor mina surfledare skrika "PADDLE, PAAAAAAAADDLE" om natterna hor jag min mamma saga " SPARA PENGAR SANNE, SPAAAAARA". Och sparar pengar ar precis vad jag gor, synd att det tog 19 ar innan jag borjade gora det! Men battre sent an aldrig och fint sallskap kommer sist, hm?!

Imorgon flyger vi till Darwin och for att fira varan sista kvall har ska vi bege oss in till Brisbane dar vi ska ut till ett stalle som heter The Valley, dar alla nattklubbar och barer i Brisbane finns. Huvudmalet ar en nattklubb som heter The family och ar varldskand.

Att komma in pa The family kostar 10 dollar (ca 50 kr) innan klockan 10pm och 20 dollar (ca 100) efter 10pm. Annars brukar det inte kosta nagot att ga in pa nattklubbar och barer forutom vid speciella evangemang men detta ar som sagt en kand nattklubb.

Jag har redan varit i The vally och smakat pa utelivet dar och jag kan absolut forsta varfor detta stallet ar varldskant och det ar absolut ett stalle man maste besoka nar man ar i Brisbane!

Detta ar bilder fran The family, inte sa bra bilder men de basta jag hittade pa google!







Jag skriver mer imorgon eller pa Sondag nar vi ar i Darwin. Flyget dit gar imorgon 9pm och vi ar framme 0.35am, allsta halv ett pa natten. Sa vi kommer komma till varat hotell som heter Chilli backpackers mitt i natten nagon gang, trevligt. Men det ar billigast att flyga pa natterna. Och det ar mycket billigare att flyga tydligen an att aka buss/tag och enda gar det snabbare och lattare att flyga an att aka buss/tag. Hm? 



Jag vet inte varfor jag inte ar varldskand konstnar annu, nagon som vet?
Denna strackan ska vi iallafall flyga, tar ca 4 timmar och kostar 350 dollar for oss tva, vilket ar en ca 800 kr per person. Vilket jag tycker ar hyffsat billigt!

Nu drar vi alltsa till okenvarmen!

CIAO!!


Kommentarer
Postat av: Erik ^_^

Så...Vad jag har förstått så är klockan alltså kvart i i the valley? ;p och du vet vad det betyder ^__^ Klart man kan blanda nytta med nöje, så länge nytta är en krydda på nöjet ;)



Var är efterfesten förresten? xD



Rock on Sannelicious! ^^,

2008-11-14 @ 13:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0