Brisbane!

Vi bor på ett hotell som inte har internet .. typ. Här finns en dator som är från stenåldern någon gång. 

Efter en tuff natt på flygplatsen tog vi flyget till brisbane från Sydney! Kvällen innan stod det på en tv skärm på flygplatsen "Ankommande plan, Darwin - Inställt" (På engelska då) Det planet hade nämligen behövt nödlanda väldigt kritiskt. När vi sedan satte oss på vårat plan så hade vi små tv monitorer framför oss och såklart visade dem nyheterna, och allt om den olyckan, snacka om att jag och Sara som redan är duktigt flygrädda blev lite extra rädda.

När vi kom fram var vi duktigt trötta och tog in på ett hostel och la oss och sov, senare på kvällen gick vi ut och utforskade staden lite och fick lite och käka! Sen somnade vi som två små grisar och vaknade dagen efter, då vi begav oss mot ett YHA hostel, vi hittade dock ett hostel innan som verkade lite bättre och i samma prisklass så vi tänkte ta in på det, dock var det fullbokat med dem hade ett annat sådant hostel som låg en bit bort och vi fick gratis buss dit. Mysigt hippie hostel ungefär. 

Nu har vi bott här över helgen och spenderat våra dagar till att söka boende, vilket är helt omöjligt om man inte är villig att betala 3000 kr minst i veckan eller om man studerar här. Så vi har pratat runder och det är lättare att få boende och jobb utanför staden mot Gold Coast. Vi beger oss mot Surfers Paradise där vi bokat tid med en mäklare som hjälper unga backpackers med att hitta Short term boende och vi ska kolla på två lägenheter som ligger där. Kommer kosta ungefär 4000 kr i månaden och det är nog det bästa man kan få. Här får man lön en gång i veckan och man betalar hyran en gång i veckan också, vilket jag tycker låter mycket bättre än en gång i månaden, men ska inte yttra mig förräns jag fått känna på det! Jag hoppas att vi kommer hitta boende här för här vill vi gärna bo, och vi kommer bo nära en storstad som är helt fantastisk med massa möjligheter. Även om vi får jobb inne i staden är det inte hela världen att ta sig med tåg till jobb varje dag. Skulle vara precis samma sak som att pendla till malmö varje dag, kanske kan bli kul det också. Men först och främst blir det att leta jobb där i kommer bo. WTC har tydligen bara de flesta jobben runt om Sydney så vi har bestämt oss att ta tag i saken i egna händer. Hittar vi absolut ingenting alls, så får vi ringa dem och då kan dem hjälpa oss kanske. Men helst vill vi fixa detta själva, någonting känner jag att jag måste få fixa själv! 
Så fort vi fixat boende och jobb kommer den stora klumpen jag har i magen att försvinna, jag har faktiskt extrem penga ångest även om jag lever väldigt snålt och spenderar mycket mindre pengar än jag någonsin gjort. Känner verkligen att jag behöver en inkomst nu så är verkligen taggad till max för att fixa ett jobb! 

Hostlet vi ska bo på i Surfers har pool, yeey! DET KALLAR JAG LYX!!!!!! Och man känner verkligen hur lyxigt det är (även fast jag aldrig i hela mitt liv bott på ett hotell utomlands som inte har pool, ungefär). Nä den där kräsna Sanne finns inte mer, nu blir man glad för hur lite som helst. Man uppskattar allting mycket mer och ser på saker och ting från helt andra synvinklar. Nu börjar man förstå varför mamma och pappa ville skicka ut mig i världen, någon gång måste man inse vissa saker för att kunna mogna och växa upp. Även fast mamma o pappa alltid kommer finnas där för mig så har jag en egen framtid att skapa och egna mål att nå! Ett av mina mål med denna resan är självklart att VÄXA UPP och kunna klara mig själv (nästan)! Jag är väl inte direkt den barnsliga typen (sssshhh!), okej kanske lite! Forever young, eller?! 


I Lördags var jag och Sara ute och kände lite på Brisbanes nattliv. Vilken skillnad det är på att vara här och hemma. Folk är så sjukt sociala och väldigt intresserade av vad man har att berätta om lilla Sverige.

Nä nu ska jag gå o dra Sara i tårna, har tråkigt.

Mamma, pappa och bror, jag saknar er!
Farmor och Benkt, tack för era extremt roliga kommentarer!
Mina vänner, tack för alla mail och kommentarer och allt, saknar er alla!


See ya!
kisses N hugs.

Kommentarer
Postat av: Björn

Ha ha "asgarv" välkommen till livet min älskling. Får bara hoppas du hittar jobb snart annars finns alltid Alsace alternativet. Du kan ju göra såna fina ljus i plast och sälja. Din dröm att få gifta dig med en uteliggare blev till att DU blev uteliggaren istället. Vi saknar dig med jätte mkt. Var på en otrolig fest på V i Stockholm igår med du vet vem och vilka och nu åker jag till New York. Var rädd om dig min älskling, POSS POSS

2008-10-12 @ 09:20:47
Postat av: Benkt och Ruth

Hello Sanne wow!! Gold coast Niceeeeeeeeeeeeee”” hey.Dear Sanne if you run out off money just tell your dad to send same with Western Union you get it same day!! Well you right this is a good way how to grow up same time bit tuff but you now you need to use your charm and Swedish look to get jobs I am sure you will like you said you are tagged to fix this by your self. Sanne I have been working all over the world I started my trip around this planet when I was only 16 years old but I must say I am very proud off you it seem that you take this with money job very serious good luck sane stay proud don’t ask for money show your parents and you friends you will fix this ok. Sanne stay cool be good and take good care



Regards from International city off Helsingborg you now up there!!





Hälsningar



Farmor ok lilla Benkt Persson





Sanne shit gold coast wow !!



2008-10-16 @ 01:53:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0