A la Malaysia!

Nu sitter jag på reggae bar i Malayisa (pappa, jag vet du är avundsjuk)
Här är riktigt varmt och vi har vandrat runder i  Kuala Lumpur hela dagen. Sara och Magnus sitter just nu på planet till Sydney medans jag, Reima och Johan sitter på en bar och tar en välförtjänt drink! Annika och Emilia sitter på flygplatsen (varför?) och den sista i gänget Micke åkte till någon han kände. Klockan 10 går flyget till Sydney, klockan är halv 3 på dagen här och antagligen morgon hemma i sverige.

Flygresan från arlanda hit gick hur bra som helst, jag sov hela vägen! Vakna en gång när planet lyfte, så fort hann jag somna. Sen vakna jag igen när vi skulle äta sen vakna jag lagom till landning, flygturen tog 13 timmar.

Vi känner oss som äkta svenne turister, har vart uppe i alla höga torn som finns och fottat allt vi kunnat, allt från byggnader, människor och smutsiga dammar.

Känns helt underbart att få uppleva en helt annan kultur. Jag är i Asien för första gången, hur fräckt som helst! Umgås med sjukt härliga människor och bara allmänt älskar livet.
Eftersom att jag sov så gott på planet känner jag inte av något jetlag ännu, men resten gör och är ganska sura på mig för att jag fick en god flygturssömn!

Imorgon när vi anländer till sydney ska vi direkt till vandrarhemmet, fixa med alla konton osv och sen slänga oss i poolen direkt. Värmen här i Malayisa är olidlig, känns som man går in i en vägg varje gång man går ut från någon affär. Men vem klagar? Slipper möss&halsduksväder hemma i sverige!

Det var iallafall på tiden att jag kom utanför min skyddade lilla värld hemma på eskilsminne, här får man klara sig själv (eller ja, jag får ju ganska mkt hjälp av mina nya backpacker buddies).


Nu ska jag njuta av min drink och musiken här på reggae bar!

Hoppas ni har det bra där hemma, jag har det UNDERBART, (mohahha)
Bilder kommer någon annan dag..

Ciao


              
                            

Kommentarer
Postat av: Björn

men men...det här känns inte så bra(för mig alltså)!! Du vet ju att jag är född och skapad att sitta på en reggae bar...mest hela tiden ha ha. Sitter själv på ett 5 stjärnigt hotell vid havet i Cape Town(jag vet skryt men jag försöker toppa ju :-) och idag är det äntligen varmt men är trots det väldigt avundsjuk på dig, vill också var 19 år och på väg ut på min drömresa. Hoppas du får en sjukt rolig resa men som förälder måste jag skriva...drick inte för mkt och lita på ingen!!



Saknar dig redan



Du vet var jag finns när pengarna tar slut ha ha alltså på måndag förmodligen.



Pyppy

2008-09-20 @ 09:16:18
Postat av: Fredrik

Låter ju helt sjukt härligt :D Man blir riktigt avundsjuk med tanke på att allt går mot kalla tider här hemma och du får uppleva sol och värme :O Men jag är glad för din skull babe, du är värd varenda härlig detalj =)



Älska din farsas inlägg btw, han toppar lätt listan över världens coolaste farsor xD



2008-09-21 @ 03:32:05
URL: http://princ3charming.blogg.se/
Postat av: Evelina

låter som en riktigt nice resa :D

2008-09-21 @ 03:42:37
URL: http://tigerlina.blogg.se/
Postat av: Annie

fan vad gött sanne! detta känns ju helt crazy.. lev livet för mig med som fortf sitter i den skyddade lilla världen på eskil. ;) höhö!

2008-10-03 @ 17:02:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0