Vitloken Sanne.

Vad gor man nar pengarna tar slut pa kontot? (forutom att ringa pappa?) jo, jobbar.
Glada som sma rattor var vi nar vi fick ett jobb har i Mildura, pa en vitloksfabrik. Hur jobbigt later det liksom? Jag gillar ju kebab med extra stark vitlokssas, da borde jag val gilla att jobba med vitlokar ocksa? Givetvis ... INTE!

HAHA jag vet inte om jag ska skratta eller grata, har jobbat i en vecka nu VARJE DAG. Borjar 2 pa dagen och slutar halv 11 pa kvallen. Sa det blir upp och hoppa, jobb hela dagen och sen hem och guess what? Sova! Kul liv? Fredag imorgon iallafall, LEDIG HELA HEELGEN!! WOOOW!
Forsta dagarna ville jag bara saga ner ett trad, gora lite plankor, bygga en flotte,satta mig i havet och be till gud att farden bar at hem mot Sverige.Vi tjanade kanske 200 kr om dagen, och da slet vi som bara den! Men nu har jag blivit battre och gor 9600 vitlokar pa 8 timmar, och da ska man klippa av langa pinnar fran den och sedan klippa av haret, hahaha! Ja men typ, en liten kalufs!

Men nu ar det sa har, Sanne har bannu mig en framtid! Jag har klattrat upp inom foretaget och fatt en FET befordran. Jag har nu fatt ett nytt jobb, pa samma band iofs men en annan uppgift, och jag tjanar timlon nu! Jag har kampat hart och jobbat mig upp inom vitloks yrket!

YEEEEEY Hurra, min framtid ar raddad. Hahahaahah, ska man skratta eller grata?? (Sanningen ar den att jag bara gled in som pa ett bananskal, killen som hade det jobbet slutade och ja typ raka fa det bara, men SHHH, don't tell!)

Nu sitter jag pa datorn och vet inte om mitt hemland ar Sverige eller Kongo. Jag ar fylld med damm och skit, jord och lera.


Men nu ar det laggdags, upp och jobba snart.
Imorgon jobbar vi bara 6 timmar, LYCKA!
Om ni har trakigt kan ni ju sla en pling, jag har extremt mycket att klaga over (alla stallen pa kroppen jag har ont i). Undra om jag ens har ngt stalle jag inte har ont pa. Hmmm...

Nu sitter min familj pa ett fett lyxigt alphotell i Bad Gastein och gottar sig, antingen sover dem, ater enorm frukost buffe, lunch pa toppen av berget (schnitzel och varm chocklad var det ja), jocke o pappa aker full fart i backarna medans mamma sitter och solar pa toppen, ligger i spaet och gottar sig eller ater fett goda kvallsmaten. sjalv sitter man med sina nudlar och ar inte ALLS avundsjuk? Eller sa ar brossan dyngrak och ute och ser till att hela Bad Gastein vet om att en svensk finns i staden, PARTA pa brossan!

Saknar min familj!!
Och mina vanner, och hela slakten.
Men , natti!


Manga goa kramar fran vitloken Sanne!


Kommentarer
Postat av: JOHAN!

Saknar dig<3

2009-01-20 @ 19:45:05
Postat av: Benkt and Asst Manager farmor

Hi Sanne hope that you are well I do hope that you get same time off vitlök work wow Sanne you must smell nice when you come home but one good thing is that no Ghosts will come and take you away at night wow Sanne that’s good!!Well now USA have a good black President perhaps you have heard off him in the press Barack Obama and his wife is dead good looking !!I think perhaps its time for our country to have a President and I been thinking who that really could be Carl Bildt !! he has a very good way off give out information that he has kept for many years but he is not black so I think better perhaps a black man from Helsingborg south plenty here around Gasveksgatan but its very important that this man has little brain well Sanne it helps!! I think that was the Political news for this time I will keep you posted!! ok. I now sanne it can be very tuff to be far away from your close family I been there and done it believe me I was just 18 years old when I started my trawling around the world but you must think that its not every one that have the opportunity that you have to do this !! Sanne many years from now you will look back with fantastic experience in life if I was you I would just keep going but try to get a job that perhaps give a different experience that you can use one day to back you up with on a CV!! Yes go for it !! Sanne as for your Famor she never got the price for personality off the year 2008 but shit she is happy still the asst manager off this café with no Guests !!!!!!



Dear Sanne make sure that you look after your self and keep being positive about you





Well Sanne its time for little Benkt to take my black Nalle and go to sleep keep up the good spirit !!





Best regards



Copy asst manager café Famor





HEJ DÅ

2009-01-22 @ 03:11:38
Postat av: Alexandra Nilsson

jag saknar dig min kära, när kommer du hem? <3

2009-01-25 @ 07:50:48
Postat av: Anonym

HAHHAHAH, din farbror är fan bäst på att skriva kommentarer, jag dör så rolig. haha, nä tänk att vi snart har varit här i 4 månader. Tiden går, och jag är där vi nästan började och du har glidit runt mkt. Snart kommer mamma hit och vi drar till Cairns och stora barriärrevet. Ou min adress är 35 orchid avenue , QLD 4217 Surfers Paradise. Om du ville skicka mitt ID. Hoppas du har det bäst i whitelökparadiset så hörs vi, och tänk på vad Benkt och din assisterande Farmor sa; Vampyrerna håller sig i alla fall borta. HAHA :D hörs snart gumman! puss ps. My kommer om två veckor. :D

2009-01-26 @ 11:12:24
Postat av: Benkt and Asst Manager farmor

Dear Sanne what are you up to are you up in Management now like Director off garlic production!! Shit could be ok I do hope this companies has big showers!! Hey !! Sanne soon is Happy valentine day in many parts off the world soon so perhaps you should fix same garlic’s to make this pink well perhaps not good, all the boys will run away !!But you don’t have that problem I think you have a boy friend!! Dear sanne the asst Manager is looking for same news what you are up to!! So when you not so busy with this bloody Gallic’s let use here now what you up to in this days. Sanne you must be better then me when I went to Canada as a 18 year old it took 7 months before I got in contact with my parents you now Sanne my parents got in touch with the polis to fine out if I was still living and yes I was but shit I was busy with you now ladies!! My life then was party, girls, sleeping same times well and perhaps eating wow Sanne that was in 1970 and I hate to tell you I will do this until I am 6 meter down in the ground for sure that is just me !! yes I now I should sit now in a café here in Helsingborg and drink coffee and se the life go bye slow !! ummmmmmmmmmm no shit not me I hope soon I will be back where I should be where the action is . OK sanne let use now how you are doing ok ,



Sanne look after you self stay safe and don’t worry be happy.



Little Benkt and !! asst manager Famor

Sorry Sanne no political news its all shit any ways ok



Copy asst manager

2009-02-03 @ 02:43:44
Postat av: my

hallå ;D , jag tänkte kommer ni inte och hälsar på sen när jag kommit till sara, joooo! gör de gör de!

2009-02-04 @ 00:15:33
URL: http://punktse.blogg.se/
Postat av: Erik

haha LOEGsanne ;D satsa hårt nu så kanske du blir mästerlögen ^_^



misses you!

2009-02-08 @ 22:41:56
Postat av: Benkt and Asst Manager farmor

Sanne is all ok as we dont no any thing whats going on there ????



Benkt

2009-02-10 @ 17:57:10
Postat av: Fredrik

Haha mästerlöken Sanne! xD Jag kan nästan inte se framför mig att du verkligen sliter!. Det vore mer sannolikt att du sitter och softar och gör en nutcracker och dampar när någon ber dig att jobba ;D

Sorry att jag inte har kommenterat så mkt den senaste tiden men vi får ses när du kommer hem! Hoppas att det är snart för det där lökandet kan fan inte vara hälsosamt för dig alltså xD

2009-02-18 @ 09:54:06
URL: http://www.finest.se/princ3charming
Postat av: Alexandra Nilsson

var håller duuuuuu hus?

2009-02-19 @ 19:17:26
URL: http://alexandraniilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0