Mina sista veckor i Australien

Jag har gjort mycket, men tyvärr skrivit lite.

Sista månaden innan jag åker hem, just nu är det bara lite mer än en vecka kvar tills jag kommer hem. Känns väldigt blandat just nu, klart jag hade velat stanna längre eftersom att det just nu är s-k-i-t väder hemma i kära Sverige, och jag förstår att de flesta är väldigt trötta på vädret så jag ska väl vara nöjd att jag sluppit det värsta.


Den 2 april landar jag på Arlanda 06.00 där mina föräldrar hämtar mig och sen bjuder mig på mat (Fattar ni? MAAAT!!)


Från det att vi lämnade Mildura har vi varit med om en del.


Vi tog bussen från Mildura till Adelaide där vi åkte hem till min pappas kontakt Ric Anderson och bodde hos han och hans familj. Värsta lyxen fick vi och massor med god mat. Super trevliga människor och de bodde väldigt väldigt fint.

Vi passade på att utforska staden. Vi gick igenom hela staden och det är verkligen världens mysigaste stad med massor med caféer, restauranger, barer och föreställningar. Vi hamnade i Adelaide i rättans tid i och med att det var två stora festivaler som pågick just då. Vi gick på ena festivalen och vi gick ut och festade en av kvällarna. Hade hur kul som helst och som vanligt träffade vi massor med roliga människor.

Vi kom till Adelaide på Fredagen och åkte iväg Tisdag kväll då vi satte oss på en bussresa som var 23 timmar lång till Sydney.


Vi kom alltså fram till Sydney Onsdag kväll då vi bara gick till vårt hostel och la oss. Dagen därpå gick vi ut för att utforska Sydney och jag var tillbaka precis där jag påbörjade min resa. Äntligen fick jag i alla fall se Opera huset vilket jag inte såg första gången jag var där, även fast jag var där i 2 hela veckor. Vi gick i affärer och åt All you can eat på pizza hut! Där snackar vi pizzor i mängder och glass och det mesta man kan tänka sig.

Efter en hel dag satte vi oss på bussen som skulle ta oss till Byron Bay, en riktig surfing stad. Resan tog 12 timmar alltså satt vi på bussen hela natten.


Väl framme i Byron bay åkte vi till vårt hostel och la våra väskor sedan åkte vi för att hämta upp My!! Så kul att träffa henne. Sen åkte vi tillbaka till hostlet där hon också skulle sova. Sen utforskade vi staden lite för att senare göra oss redo för fest. Vi åt burgare för 5 dollar och sen träffade vi Johan och Sofie, ett par från Uppsala som vi lärde känna i Mildura för en riktigt härlig utekväll.

Dagen därpå vare samma runda och utekväll också. Vi var på någon nattklubb som hette La la land.

Dagen därpå åkte vi till Nimbin, en gammal hippie stad där det fortfarande bara bor massa hippies. Väldigt coolt faktiskt och vi fick känna på en helt annorlunda kultur. Sen fick vi se lite berg och regnskog osv.

På måndagen åkte vi till Surfers Paradise igen.


Och här är vi fortfarande. Vi har sol varje dag och vi är riktigt bruna hela högen!! Vi bor i en lägenhet precis vid stranden med pool och allt. Vi har grillat och varit på Movie world och bara legat och solat.
I helgen var vi i Brisbane och besökte The Family för den sista gången.

Nu har jag ungefär en vecka och 2 dagar kvar i Australien och just nu känns det lite tråkigt men samtidigt skönt.

:)
mer kommer!!

 


Kommentarer
Postat av: Alexandra Nilsson

Saknar dig, tur du kommer hem snart. Love YOUUUU

2009-03-23 @ 20:40:45
URL: http://alexandraniilsson.blogg.se/
Postat av: Tobias

Hitta kvällens nattklubb på krogguiden.

2009-10-11 @ 21:19:03
URL: http://krogguiden.nu
Postat av: Tobias

Hitta nya nattklubbar på krogguiden.nu.

Här kan du också hitta info och läsa andras omdömen om krogen.

2009-10-12 @ 21:21:59
URL: http://krogguiden.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0